zaterdag 3 april 2010

Zo vind je nog eens wat!


Gister was ik nogal in een opruimstemming en heb ik daarom heel de voorraadkast opgeruimd. We hebben zoveel potten, blikjes en doosjes staan (mede dankzij de voedselbank) en dat vraagt om ordening. Dus ik ging aan de slag aangezien ik hier in huis de enige ben met een bijna neurotische opruim drang. Nu staat alles weer netjes gerangschikt op soort. Maar ik vond dat niet genoeg. Onze voorraadkast bevindt zich onder de trap en is daarom nogal diep. Achterin lagen er allemaal dingen (internetkabels, tassen en nog meer zooi) en ook die heb ik er uit gehaald. Maar er bleef één doos over. Tot mijn vreugde zaten in deze verhuisdoos allemaal LP's en singels. Je weet wel, die grote zware schijven waar muziek uitkomt (m.b.v. een platenspeler ;)). Jeetje wat was ik blij zeg. Sinds een aantal maanden heb ik een platenspeler staan, die ik van mijn oom heb gehad. Op zolder vond mijn vader nog allemaal platen. Volgens hem moesten er meer zijn, maar die waren spoorloos verdwenen. Nu weet ik waar ze al die tijd lagen. Er zit ook muziek bij wat ik nooit van m'n leven zo draaien, maar goed die kan ik altijd nog wegdoen. Het leukste vond ik nog de single van Simon and Garfunkel (zie foto).



Onder het genot van oude muziek kan ik dus lekker verder leren naaien. Vandaag heb ik mijn eerste echte naaimachine projectje af en ik ben erg blij met de resultaten. Het is een telefoonhoesje geworden die ik met behulp van MiekK's blog heb kunnen maken. Natuurlijk is hij niet perfect en moet ik nog aan mijn 'skills' werken, maar toch ben ik trots op mijzelf. Het is wel de allereerste keer dat ik achter de naaimachine zit. Het volgende project ligt al klaar, want mijn zusje wilt er ook één en ze wilt een make up tasje. Vandaag heb ik nog stofjes gekocht dus ik heb genoeg liggen om iets in elkaar te zetten.


Tot slot, wil ik nog even mededelen dat dit mijn definitieve blog is. De vaste lezers hebben misschien al gemerkt dat ik in de afgelopen maanden een aantal keer veranderd ben van bloghost of naam. Uiteindelijk is blogspot toch de website die mij het meest aanspreekt. Dus vanaf nu kun je hier al m'n berichtjes lezen. Je kunt mij zelfs volgen door hier schuin onder "volgen" aan te klikken (volg pijl). Dit kan met je twitter account, je eigen blog of je google account. Zo kun je alles volgen wat ik meemaak en doe. Ik zal het komende weken nogal druk zijn, aangezien we nog maar 6 weken van het eindexamen verwijderd zijn. Door mijn brakke gezondheid loop ik nog steeds achter met het inhalen van toetsen en handelingsdelen. Daarom zal ik niet altijd in staat zijn om wat te posten, maar ik probeer jullie op de hoogte te houden!


3 opmerkingen:

  1. Wat een mooi hoesje.
    Ga zo verder en je hebt al opdrachten van Daan.
    Leuk hoor, dag lieverd.
    Groetjes van Oma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Louise,
    Wat een leuk hoesje is het geworden! Mooi stofje!
    Groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marieke!
    Bedankt, ben er echt super blij mee! Bedankt voor je uitleg! Ik ben alweer aan het kijken voor het volgende projectje.

    Groetjes, Louise

    BeantwoordenVerwijderen