maandag 29 maart 2010

Vega-inspirerend

Bijna drie jaartjes terug, heb ik besloten om te stoppen met het eten van vlees en vis. Mijn moeder moest toentertijd mij zowat met een trechter vlees voeren, omdat ik het echt vies vond. Het enige stukje vlees wat ik lustte was kip. "Je moet vlees eten want er zit veel goeds in wat je nodig hebt" zei mams. Daardoor ben ik eigenlijk tot mijn achttiende doorgegaan met twee keer in de week vlees eten. Tot het voor mij genoeg was en ik echt besloot om er mee te stoppen. Vis heb ik ook laten staan, al vond ik dat stiekem wel heel lekker, maar mijn schuldgevoel was er te groot voor. Je kunt wel begrijpen dat ze thuis niet erg blij waren, want alles moet nu apart gemaakt worden en aangezien ik al niet veel lust, werd het nog moeilijker om een gerecht te vinden wat ik kon eten. Gelukkig is koken één van mijn passies en vind ik het leuk nieuwe dingen te maken. Zo maakte ik grote porties soep, vega spagetti en nog wat makkelijke dingen en vroor ik deze in om het later weer te gebruiken, terwijl de rest arme diertjes aten.

De laatste tijd heb ik echter geen inspiratie om lekkere variërende vegetarische gerechten te brouwen. Waarom? Ik weet het eigenlijk niet. Toevallig vloog ik een beetje door de blog wereld heen en kwam ik via vegatopia op een weblog genaamd: Mam, wat eten we vandaag? Een vraag dat hier in huis hoge irritaties oplevert. Deze blog heeft allerlei vegetarische gerechten wat makkelijk te maken is. Ik kan dus wel zeggen dat ik mijn inspiratie wel beetje terug heb. Nu wachten tot mijn tuintje weer vol groentes staat. Dan kunnen we lekker biologisch en goedkoop vega gerechten maken!


(PS. Als je je afvraagt waar die naaiprojectjes nou blijven die ik gemaakt heb en/of mee bezig ben? Dan kan ik je vertellen dat ik nogal sloom ben en weinig tijd heb met school. Ik beloof dat ik echt snel wat op m'n blog zet hier. )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten