maandag 8 maart 2010

Everybody Lies

Iedereen liegt en daarom is niemand te vertrouwen, beweert dokter Gregory House. Hij heeft zo weinig mogelijk contact met zijn patiënten en als hij met zijn patiënten praat om achter de waarheid te komen, dan beledigt House ze. Toch heeft dokter House uiteindelijk altijd gelijk en is daarom zo arrogant. Ik heb het natuurlijk niet over een échte dokter, maar over de dokter in de succesvolle televisie serie House M.D. De rol is vertolkt door de geweldige Britse(!) acteur genaamd Hugh Laurie, die bekend staat om zijn humoristische rollen in 'Blackadder' en 'A bit of Fry and Laurie'. Geweldig gewoon hoe Laurie zijn rol neerzet als de arrogante Amerikaanse dokter House. Je zou bijna twijfelen of hij wel Brits is, met dat vlekkeloze Amerikaanse accent. De laatste weken ben ik helemaal in de ban van deze serie. Iedere dag is er een aflevering te zien op 13th Street (lang leve UPC televisie) en trouw volg ik het (bijna) iedere dag. Na jarenlang Friends gekeken te hebben, is het wel even tijd voor een andere favoriete serie. Wat maakt House M.D. anders dan andere ziekenhuis-series waar je mee dood gegooid wordt op televisie? Iedere aflevering wordt er weer een ander medisch raadsel opgelost door House en zijn team, maar ondertussen volg je ook House zelf. Het is gewoon heel humoristisch hoe deze dokter is: verbitterd, arrogant en erg sarcastisch. Verbitterd, doordat hij constant in pijn is en verslaafd is aan pijnstillers. Hij is daarom ook een totaal ander persoon wanneer hij geen pijn heeft. Kortom, het is meer dan alleen een ziekenhuis-serie.Voor de komende maanden ben ik wel even zoet met geld apart zetten voor deze serie, want aan downloaden doe ik niet mee. Heb je nou nog nooit House gezien? Hier krijg je even een indruk van de serie en hier zijn nog leuke momenten uit het eerste seizoen te zien. Enjoy! De foto hierboven heb ik zelf trouwens bewerkt (:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten