woensdag 3 maart 2010

Creabea

De laatste tijd ben ik nogal in een creatieve bui. Leren naaien is één van de dingen dat ik wil gaan doen, en nu eigenlijk al mee bezig ben. Gewoon mezelf aanleren. Natuurlijk zijn er allerlei cursussen en lessen die je kunt volgen om met een naaimachine te kunnen werken, maar dat vind ik toch zonde van mijn geld. Daarom ben ik begonnen met simpele dingen maken met de hand en wil ik binnenkort beginnen met de oude naaimachine van mams. Daarnaast wil ik simpele sieraden gaan maken. Sterker nog, ik heb twee (dezelfde) kettingen gemaakt met een boeddha hanger eraan. De tweede is trouwens te koop, dus heb je interesse laat even een reactie achter of stuur een mailtje. Mijn "creativiteit" heb ik ook even losgelaten op mijn lay-out zoals je kunt zien. Een aantal dagen geleden heb ik m'n lay-out veranderd van zwart naar een blije groene kleur. Buiten schijnt het zonnetje, komen de krokussen naar boven en gaat de temperatuur langzaam een beetje omhoog. Ik heb gewoon de lente in m'n bol en daarom wilde ik ook de hier lay-out veranderen. Dat zal ook zo even blijven, want we kunnen niet aan de gang blijven gaan met veranderingen. Helaas is de header niet zo scherp uitgekomen zoals je kunt zien. Waarom dit gebeurt weet ik niet, aangezien hij in photoshop heel scherp blijft. Ik ga proberen dit op te lossen, want ik vind het maar zonde van het uiterlijk.
Maar goed, verder over m'n naaiprojectjes. Nou, mijn eerste 'ik wil leren naaien'-project begint met een sok aapje maken. Deze zijn zo schattig en ik vond een goede uitleg op internet en ik hoef er geen extra stoffen voor te kopen. Om te oefenen is het heel handig, want je kan gewoon oude sokken of kniekousen gebruiken dus als het mis gaat, is het ook geen ramp. Ik ben nu zover dat ik de snuit er aan ga vast maken en alles moet gaan vullen! De resultaten zul je later hier kunnen zien en natuurlijk een uitleg, over hoe je zelf een leuke sok aapje kunt maken. Volgende dingen die ik nog wil maken: knuffel koetje (voor de foto van m'n blog), speldenkussen en een rokje.
Dus hou Koetjeboe in de gaten, want ik ga proberen zoveel leuke dingetjes te maken en met jullie delen. Natuurlijk bestaat er nog zoiets als school en is er niet altijd tijd voor leuke dingen, maar ik ga gewoon lekker door. Ontspanning is ook nodig, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten