maandag 22 februari 2010

Dreads?

Al jaren heb ik een zwak voor dreads. Niet van de nep dreads, alhoewel ik zelf woldreads heb gehad (en die zijn wel leuk), maar échte dreads van je eigen haar! Nu mijn haar op het punt is gekomen dat er makkelijk dreads ingezet kunnen worden zonder dat het 5 cm kort is, ben ik het serieus aan het overwegen. Ik ben m'n haar zat dat zo saai naar beneden hangt en wil m'n eigen stijl er in hebben. Helaas zit ik wel met wat twijfels over bepaalde dingen. Mijn hoofdhuid is nogal gevoelig en ik gebruik daarvoor speciale shampoo om het te verzachten. Als je in het begin dreads zet is het nogal strak en kan het heel erg gaan jeuken. Mijn angst is dus dat ik de dreads er uiteindelijk weer uit moet halen en daardoor met erg beschadigd haar zit.

Dreads heb je niet voor een aantal maanden maar voor een aantal jaar. Daarom moet ik echt van alles overwegen of het ook zal lukken. Veel mensen hebben vooroordelen over dreads: ze zijn vies en onverzorgd. Wat veel mensen niet weten is dat dreads ook gewoon gewassen moeten worden net als 'gewoon' haar. Zodra dreads vet zijn dan kunnen ze niet klitten en vilten en dus geen goede dreads worden. Bovendien is het veel hygiënischer om het te wassen natuurlijk, viezigheid er tussen wilt niemand. Maar veel mensen weten dat niet en beoordelen je als vies. Nu moet je je daar natuurlijk niets van aantrekken, maar als je een baan hebt is het toch wel handig om representatief te zijn en vinden mensen het wel representatief? Zo werk ik in een verzorgingstehuis bij de receptie, het eerste gezicht dat bewoners en families dus zien. Is het dan wel zo netjes om zo'n kapsel te hebben?
En wat als ik in de toekomst een andere baan moet zoeken, als ik ergens anders woon in verband met mijn studie waar ik volgend jaar aan begin? Dat zijn dus allemaal vragen die mij bezighouden. Wat andere mensen op straat vinden, interesseert mij niet, maar het moet niet ten kosten gaan van mijn baan, want er groeit helaas nog steeds geen geldboom op mijn rug. Wat vinden jullie? Zal ik dreads nemen of moet ik dit idee maar los laten en gewoon saai haar hebben? *knipoog* Hieronder kun je dus even voten, al hangt mijn keuze niet af van deze poll hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten