woensdag 17 februari 2010

Achter de Wolken schijnt de zon

Zoals je misschien wel weet had ik een tijdje, en daarmee bedoel ik een paar weken, een Engelstalige blog op livejournal.com. Het is een erg leuke website waar je volledige aanpassingen kan doen aan je blog en veel groups heb waar je berichten kan plaatsen. Toch wilde ik nog wat rondspeuren naar wat andere weblog websites en ik kwam dus hier uit, bij Wordpress.com. Hoewel de vrijheden in layout-bewerking beperkt zijn, heeft het allerlei leuke toepassingen en na aandachtig bekijken is het redelijk handig in gebruik. Dus ik ga toch Wordpress gebruiken als mijn blog, waar ik verder schrijf in het Nederlands (en met uitzondering misschien ook in het Engels) over mijn ‘o zo interessante’ leventje.

Nu even een update over mijn leven. Vandaag was ik best nogal trots op mijzelf: Ik heb een volledige school dag gevolgd! Je zal nu vast wel denken: is dat iets om trots op te zijn? Maar voor mij persoonlijk op het moment wel. De laatste maanden van 2009 waren namelijk niet de meest gelukkige maanden van mijn leven. Na een lange tijd ziek te zijn geweest door “even twee verstandkiezen trekken”, waar twee maanden later de ‘beruchte’ Mexicaanse griep op volgde. Een aantal weken, nadat ik onwel werd in aardrijkskunde en emotionele uitbarsting had (arme leraren) om vrijwel niets , bleek ik de ziekte van Pfeiffer te hebben. Onwel worden is blijkbaar een protest van je lichaam die rust nodig heeft en de emotionele uitbarstingen een reactie van de vermoeidheid (en ik ben al emotioneel ingesteld). Wat heb ik de laatste maanden veel gehuild, om kleine en grote dingen. Een teken van moe zijn, maar ook een teken van onmacht om dat ik zolang al op school zit om mijn doel te bereiken en dan gebeurt er zoiets. Nu zijn we 3 maanden verder en ik merk dat het langzaam de betere kant op gaat. Zoals vandaag dus, voor de eerste keer in maanden heb ik weer een volledige schooldag gevolgd. Een hele prestatie in mijn conditie, maar vandaag was een goede dag en zo volgen er langzaam meer goede dagen en langzaam steeds minder slechte dagen. Het geeft je een voldaan en blij gevoel als je naar huis gaat in plaats van het gevoel weer dingen te missen en nog verder achter te raken. Tuurlijk betekent het niet dat ik gelijk beter ben, maar het is een stap in de goede richting en dat maakte mij erg blij en wilde ik graag even delen. Zolang ik maar positief tegen alles blijf aankijken, zal het wel goed komen. 'Achter de wolken schijnt de zon' .Dat was het weer even voor deze keer. Volgende keer zal ik proberen wat te schrijven over de kleine dingen die je kunt doen om de vogels te helpen deze winter te overleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten